GLITTER
2001

Loverboy

Never Too Far / Don't Stop (Funkin' 4 Jamaica)

Never Too Far / Hero

 

 

Mariah már a Mottolával való szakítása óta dédelgetett terveket egy olyan filmre, ahol egy énekesnő történetén keresztül mutathatja be, mennyire más a zeneipart kívülről látni, mint belülről megélni, hiszen erről neki is bőven van tapasztalata. Az emberek többnyire csak a csillogást látják, míg a színfalak mögött kemény érdekharcok folynak, központban a pénzzel, kiből és miből mennyi hasznot lehet húzni, hogyan kell ennek megfelelően irányítani. Sokatmondó címnek az All That Glitters-t választotta, amiről mindenkinek rögtön a "nem mind arany, ami fénylik" mondás ugrik be, ami a zeneiparban is abszolút így van. A film fő szerelmi témájának szánt Lead The Way-t még '97-ben megírta a Butterfly felvételeinek idején, ez volt az utolsó dal, amin Afanasieff-fel együtt dolgoztak. A történet eredetileg a hetvenes években játszódott volna, aztán mégis a nyolcvanas évekre tették át, ebben láthattak több fantáziát és nagyobb várható érdeklődést is. A forgatókönyvet Kate Lanier írta (Tina Turner What's Love Got To Do With It c. életrajzi filmje), rendezőnek pedig Vondie Curtis-Hall-t kérték fel (Gridlock'd c. film Tupac Shakur rapper főszereplésével, aki négy hónappal a film bemutatója előtt sajnos lövöldözés áldozata lett).

A forgatás éveken át tartó sorozatos halasztások után végül 2000 júliusának végén kezdődött el a kanadai Torontóban. Bár Mariah igyekezett a legnagyobb titokban tartani a soundtrackre szánt dalait (még a forgatáson is sokszor más zenéket játszottak be), Mottola Sony nagyfőnökként így is hozzáfért a Columbia Pictures anyagaihoz és látta, hogy a Loverboy-hoz Mariah a Yellow Magic Orchestra 1978-as Firecracker c. dalának az alapjait használta fel. Aztán mindent elkövetett, hogy a felhasználási jogot még Mariah előtt megszerezzék Jennifer Lopez 2001 januárjában megjelenő új albumához, pedig Mariah már jóval előbb benyújtotta az igényét. Majd a Dreamlover eredeti, még Afanasieff-mentes verziójának mintájára (ami Bam Jam Soul Mixként jelent meg Ausztráliában és Mariah Vegasban jelenleg is használja)  https://youtu.be/bb-1YwpWecQ?t=1m3s  megíratta J.Lo-nak az I'm Real-t, ez a hasonlóság nem lehet a véletlen: https://www.youtube.com/watch?v=ge6ZXAq1vtc&feature=youtu.be&t=18s  Az már csak hab a tortán, hogy a klipben J.Lo is pont motorra pattan, mint Mariah a Sweetheart-ban és pár éve valahogy a hajviselete sem tűnt eredetinek, valakire mindig is emlékeztetett, miközben egyre nagyobb népszerűségnek örvendett és régebbi dalszerző partnerei mellett még Tommy Mottola is részt vett a dalai írásában.:  http://www.songwriteruniverse.com/rooney.htm

Mivel J.Lo albumának első kiadása 2001. január 23-án jelent meg, Mariah már nem használhatta fel a Firecracker sample-t a soundtrack és a film beharangozó kislemezéhez, mivel az már csak merő J.Lo-utánzatnak tűnt volna. Nem volt más választása, mint gyorsan megváltoztatni a zenei alapot ráadásul úgy, hogy a filmfelvételek alá is be lehessen vágni, mivel azokat a jeleneteket már rég leforgatták. Cameo 1986-os Candy-jét találták erre legmegfelelőbbnek, de ugyanazt a hatást utólagos módosításokkal nyilván nem tudták már elérni, hiszen a Firecracker sample volt a dal egyik fő inspirációja. De így is le a kalappal Mariah előtt, mert kétségbeesés helyett a lehetőségekhez mérten még mindig ki tudta hozni a maximumot a dalból. Annyit viszont megtett, hogy a remix Da Brat rap részébe cselesen becsempészte a Firecracker sample dallamára énekelt Mottolának szánt szöveget:   https://www.youtube.com/watch?v=xFBDmwtpCas&feature=youtu.be&t=3m28s  

Hate on me as much as you want to
You can't do what the fuck I do
Bitches be emulating me daily (daily)
Hate on me as much as you want to
You can't be who the fuck I be
Bitches be imitating me lately

Emlékeztetőül a Firecracker sample:  https://www.youtube.com/watch?v=OkkFST5qrLg

Ezen kívül ügyvédhez is fordult, akinek a segítségével sikerült elérnie, hogy Tommy Mottola "önként" elengedje a Sonytól még úgy is, hogy egy albummal még mindig tartozott, különben beszámolnak az ügyről a japán nagyfőnököknek, ami biztosan Tommy bukását jelentette volna a cégnél (két év múlva egyébként így is lett, de ez a legkevesebb, amit megérdemelt):

Insiders speculate the Mottola-Lopez theft may have had a silver lining. Carey was able to use it to free herself and Glitter from Sony, even though she still owed them an album on her contract. One source told me: "Mariah and her lawyer, Don Passman, went to Tommy and told him that if they didn't let her go, she'd let the higher-ups at Sony know what he'd done to her-and to a Sony project." The speculation is that Mottola had to make Glitter look as bad as possible to Sony's Japanese honchos, who loved Carey and wanted to keep her as an artist. Ironically, Glitter still sold like crazy in Japan. 

A teljes cikk:  http://www.foxnews.com/story/2002/04/04/mariah-ripped-off-twice-on-same-record.html

2001. április elején 100 (más források szerint 80) millió dolláros lemezszerződést írt alá a Virginnel, akik Mariah egész évtizedes hihetetlen sikerein felbuzdulva szabadkezet adtak neki mindenben, már csak azért is, mert nem volt gyakorlatuk Mariah kaliberű világsztárok menedzselésében, főleg hogy rögtön az első project egy film és az ahhoz tartozó soundtrack volt. Damizza minden erejével próbálta lebeszélni Mariaht, mivel volt ismeretsége a Virginnél, így hallott a cégnél uralkodó fejetlenségről és infrastrukturális hiányosságokról, de Mariaht teljesen elvakította a teljes kreatív szabadság ígérete és a történelmi összegű lemezszerződés is, amit boldogan aláírt:

Things were looking a lot better after she got out of her deal with Sony and away from the politics of Tommy Mottola and his friends. Virgin offered her a record-breaking deal -reported in the media as $100 million - to sign with them, which was groundbreaking and everything, but I advised her to turn it down." That's awesome," I said, "but the company's fucked up and they don't know what they're doing. I know, they're offering a lot of money and have a good marketing plan, but they need to have a better infrastructure. You gotta look at the label as a whole." There were rumors of management instability near the top, and I was very uneasy about it.

Damizza inkább Clive Davis frissen alapított lemezcégét, a JRecords-ot javasolta, de Mariah az eddigi tapasztalataiból és a Whitney Houstonnal folytatott beszélgetéseiből is jól tudta, hogy Clive is beleszólna a dalai jellegébe, amit mindenképpen el akart kerülni, nem akart még egy zenemogult, aki majd uralkodik rajta:

I said, "Listen, Clive Davis just started his own label. I think Clive is where you need to go." She said, "I'm not gonna go sign with Clive. He'll want creative input on my music, and no one is gonna have creative input on my music, ever." I said, "You don't understand. If you sign with Clive, it's a wrap. Screw the advance, it'll be the right hands to be in." She said no. I did everything I could to talk her out of it. "Whoa, wait aminute," I said. "This ain't the way to go. You're gonna do the biggest deal of all time, then you're gonna put out a soundtrack as your first release? That's creating a new brand. It's a major soundtrack of an indie movie. You expect Virgin is gonna know how to work this instead of a regular album? It's gonna get destroyed. There's no way this will work. Please, Mariah, wait on the movie. Take this slow. Do a solo album first, at least. They've never worked a Mariah Carey record before. "It's not what she wanted. She signed with Virgin. And that's when the shit storm started.

Damizza teljesen kiakadt, amiért nem hallgatott rá, ezért ott is hagyta, csak telefonon tartották a kapcsolatot. A soundtrack még mindig nem volt kész, közben elkezdődött a WiseGirls forgatása is, s Mariah szinte mindent maga csinált, nem volt mellette hozzáértő csapat, akik tudták volna a dolgukat. Hónapokon át nem evett, nem aludt rendesen, ami miatt egyre jobban kikészült, a Virgin vezérigazgatója pedig annyira nem volt képben, hogy Damizzát kérdezgette, hogyan dobják piacra a Glittert:

She was working around the clock and I think she knew she was in way over her head. She was managing herself, A&Ring her record, and trying to deal with everything else at the same time. When she was with Sony, there was a team in place. But with Virgin, the record company was looking to Mariah and asking, "So, how do we go about breakingthis record?" Shit. This time I hated being right. The next time she called I answered. "I haven't slept for two days," she said."I haven't eaten. I have to shoot this video for 'Loverboy' and finish the record and I'm only three songs deep. I have to be done with the whole thing in a month, and I'm still filming the movie."I just listened. She sounded desperately tired. Exhausted. Then she kinda surrendered. "The label doesn't know what they're doing." I said, "I know the label doesn't know what they're doing. Nancy Barry (then the head of Virgin) called me and asked me how they should release Glitter.

A soundtrack kiadását végül augusztus 21-re, a filmbemutatót 10 nappal későbbre tűzték ki, a Loverboy amerikai kiadása (július 16.) előtt Mariah még egy európai promóciós turnét is tett sok-sok interjúval, ahol már nagyon látszott rajta, mennyire kimerült, panaszkodott is, mennyire összefolynak a napok és az éjszakák és még elnézést is kért, ha furcsának tűnt a viselkedése, de a fáradtság rajta így jön ki.

Közben persze a bosszúra éhes Mottola sem maradt tétlen, két fronton is támadást indított Mariah ellen, egyrészt Jennifer Lopez révén, ami Mariah további ötleteinek ellopására épült, másrészt le is akarta járatni, hogy nevetségessé tegye a pletykalapok által, s sajnos mindkettővel elérte a célját, minden számítása bejött. Júliusban újra kiadta a már januárban megjelent J.Lo c. lemezt az I'm Real Murder Remixével kiegészítve, amiért 250 ezer dollárt, azaz 70 millió forintot fizetett Irv Gottinak, ha ugyanolyan hangzású remixet készít J.Lo-nak, mint amilyen a Glitteren szereplő If We Ja Rule-lal, hogy Mariah még véletlenül se tudja kiadni kislemezként, mert ez volt az album legsikergyanúsabb dala. A pontos sztori Damizza könyvéből (a fentebbi foxnews-os linken is lehet olvasni erről):

Around the time when Glitter was gonna drop, I got a call from Irv. He said he needed to meet with me face to face, and that it was urgent. He came over to my hotel, and I was kind of nervous. What could be so important? I said, "What's the big deal, dude?" He said, "Look Mizz. You know there's a lot of politics with Mariah." I said, "Yeah. What's the problem?" He said, "Tommy Mottola called me. And this is where it gets weird. He said, 'I heard you just did a song with my ex-wife.' He knew exactly how the record sounded and everything, and he basically wants us to do the same record all over again." He said, "I want you to do the same type of song with Jennifer Lopez, and I'll give you 250,000 dollars to do it. If you do two records, I'll give you half a million." I was really taken aback. I said, "You don't feel like that's kind of shady?" He said, "Dude, we've never gotten 250,000 dollars to do anything. I can't just turn down 250 grand. And it'll be a single for Ja with Jennifer Lopez. That's guaranteed to be three-to-four million records. I don't want to say nothing against Mariah, but you know that this album doesn't look good. This If We record isn't even a single. If you can guarantee me that it can be the single, I'll tell Ja we'll slide on the 250 grand." I told him I needed to consult with Mariah. I called her, and she was pissed! I said, "Don't worry, Irv's a good friend. I had a lot to do with Murder Inc. I feel safe." We weren't sure on making If We the single though, because the Glitter project was supposed to be a retro-sounding record, and If We had a modern vibe to it. I went back to Irv, and he said, "Dame, half a million dollars is a lot of money. I feel like a total scumbag, and I don't know what to do." But I could tell from the tone of his voice exactly what he was going to do. It was done. Mariah was mad as shit at me, Irv and Ja. I'd never heard her that mad at me. Once again, I got caught up in other people's bullshit. About a week before Glitter came out, they rushed Ja into the studio with Channel 7 and J-Lo. They recorded I'm Real and Ain't That Funny back to back, in two nights.

Azaz Mottola úgy tette visszautasíthatatlanná a piszkos ajánlatát, hogy még 250 ezer dollárt, azaz a két dalért összesen 140 millió forintot volt hajlandó kifizetni, csak hogy ellehetetlenítse Mariaht, aki érthető módon őrült dühös lett emiatt nemcsak Mottolára, hanem Ja Rule-ra, Irv Gottira és Damizzára is, ami nagyban hozzájárult a július 26-i kiborulásához és kórházba kerüléséhez. Az I'm Real a remixének is köszönhetően 5 hétig vezette az amerikai slágerlistát (konkrétan szeptember 11-én is ez volt a listavezető dal), mintha csak J.Lo találta volna ki ezt az újszerű hangzást, s Mottola nem volt rest mindkét lopott dalhoz klipet forgattatni J.Lo-nak, hogy bebizonyítsa, mennyire neki való ez a stílus:

https://www.youtube.com/watch?v=Sjx9oSJDAVQ

https://www.youtube.com/watch?v=tr-H8dR0HLo

Ezt másolták: https://www.youtube.com/watch?v=TDGzCpRrVrQ

Képzeljük csak el, mi lett volna, ha a Loverboy eredeti Firecracker-es verziója és az If We meg tud jelenni és J.Lo sehol sincs se az I'm Real-lel, se a remixével. Simán lehetett volna mindkettő akár #1 is, s akkor rögtön az album és a film is sokkal pozitívabb megítélésben részesül. A Loverboy így is 2001 legkelendőbb kislemeze lett, s a Virgin azért vitte le az árát, hogy ezzel ellensúlyozzák a rádiós bojkottot, mert a rádiók valamiért nem akarták játszani a dalt, hiába kérte rajongók hada, s a Billboard szabályainak változása miatt megfelelő rádiós játszás nélkül már nem lehetett a lista csúcsára jutni (azelőtt szimplán az eladott példányszám számított, amivel Mariah azokban az időkben mindig tarolni tudott). S felmerül a kérdés: ha Mottolának 140 millió forintot megért az a két Ja Rule remix, akkor mennyit volt hajlandó fizetni azért, hogy a leghallgatottabb rádiók NE játsszák Mariah dalát, míg J.Lo-ét igen?

Mottola nagyon jól tudta, milyen fontos az imidzs, ha valaki sikeres akar lenni, s amennyire védte Mariaht a karrierje első öt-hat évében, most legalább annyira akarta, hogy a pletykalapok tele legyenek róla szóló negatív cikkekkel, ami már a Butterfly idején elkezdődött. Wendy Williamsnak egyszer dollárban ötjegyű összeget ajánlott azért, ha hajlandó a műsorában Mottola által kitalált Mariaht lejárató történeteket elővezetni, de Williams akkor még tudta, mi a helyes és lecsapta a telefont (azóta bezzeg). Vajon összesen hány ilyen probálkozása lehetett Mottolának?

Tommy Desperate To Hurt Mariah 

WBLS 107.5's Wendy Williams said yesterday on her show that Tommy Mottola tried to pay her money to diss Mariah and hurt her reputation. Mike heard it and tells us: I was listening to "The Wendy Williams Experience" today on WBLS 107.5 here in NYC and she was mentioning the story about how Irv Gotti admitted to the "Glitter" sabotage. She mentioned that the story is getting a lot of press and then stated that she too was asked by Tommy Mottola about a year ago to sabotage Mariah. She didn't give much details (she is saving those for her book that she is writing) but did say that there was a "large sum of money at the end of that phone conversation - in the 5-digit area". Basically what she alluded to was that Tommy tried to offer Wendy money to say false rumors on-air to damage Mariah's reputation. She said he went as far as saying that she wouldn't have to do anything but talk, that he would supply all the fuel and false stories. She declined the money and hung up the phone.
As you may be aware, Wendy's radio show is the most listened to afternoon radio program in NY and can be heard around the country in syndication. Having Wendy trash Mariah would have reached the masses.

És még egy szaftos történet arról, hogyan vált Mariah Eminem céltáblájává is, ami a lejáratás csúcsának bizonyult és az egyik fő faktor volt Mariah júliusi kiborulásában. Az egész azzal kezdődött, hogy Tommy Mottola egyik legjobb barátja, Steve Stoute - akivel Mottola pár éve már megpróbálta lefizetni és megvesztegetni Damizzát - 2001 nyarán telefonon kereste meg Damizzát azzal, hogy mondja meg Mariahnak, Eminem akar vele találkozni, mert szeretné, ha szerepelne az életrajzi filmjében:

My cell phone rang. It was Tommy Mottola's former right-hand man Steve Stoute, who by then had moved over to Interscope. He said, "Hey Damion, Eminem wants to meet Mariah Carey. Give me her number." "No," I said. Immediately, I thought, "This is not good." As soon as I see or hear from Stoute, it's a red flag because of the whole history with Mariah and Sony and Tommy. "What's going on?" I asked. "Eminem wants Mariah to read for a part in his new movie (which would later be 8 Mile)," he said. Shit. I knew that if I called Mariah and told her Eminem wanted her to read for a part in a movie it was going to be a nightmare. "Steve, I'll call you right back." I called Mariah and told her that Eminem wanted to meet her. She, too, was cautious. "For what? I don't want to end up as one of that guy's diss songs, so if I talk to him, you're on the phone with me." I had to tell her the truth, knowing full well where it would go. I said, "Listen: Up front, I don't think this is a good idea. I know him and he's a cool guy. But I can't control this situation. This is not gonna end up in a good place. I'm telling you right now this is bad. And if you get into a relationship with him and it blows up it will be ugly and there won't be anything I can do for you. I don't want that responsibility." She told me to relax, and that it would be all right so long as Iwas on the phone with them. I called Steve back and told him how it was going to come down - that I'd call Em and hook him up with Mariah and that I wasn't letting him in on the call. "Why," he asked. "Dogg, get real. All those years at Sony.you're one of Tommy's best friends.  No way." I called Eminem and told him that I was going to get Mariah on the phone. "She's one of my best friends," I warned him. "She's been through hell and back and I don't want to see this end up fucked up and I won't be in the middle of it if it does."Em said, "No, dude, it's nothing like that. It's nothing personal here, I just want her to read for a part in the film."

I got Mariah on the phone and introduced them. Eminem said he wanted her to go to Detroit. She said, "Well Damion, when we do the album release party in New York, let's just stop in Detroit."I said, "No, you can stop in Detroit. You guys should do a song together if you're gonna work together." I noticed the conversation was going OK, so I put the phone down and came back every five minutes or so. About 20 or 25 minutes later, they were off the line. Mariah called me back and said, "You're going with me to Detroit. You're not leaving me alone with this dude." I said, "What?" She said, "Well first things first, he said he wants me to play his mom in this movie." The truth was that, once we saw the script, she wasn't young enough to play the love interest and wasn't old enough to play the mom either. It didn't take much imagination to know that he didn't actually want her for the film, but I couldn't convince her of that.

Azaz Damizza rögtön összerakta, ez csak egy csel, hogy Mariah találkozzon Eminemmel, mert mindenáron szerepelni akar majd a filmben, holott Eminem anyjának szerepéhez túl fiatal, a tinikorú szerelméhez pedig már öreg. A lényeg, hogy találkozzanak, mert ha együtt töltenek valamennyi időt és erre vannak tanúk is, máris írhat róla is egy lejárató dalt, aminek Eminem mindig is a legnagyobb mestere volt, ugyanis hamar rájött, így nemcsak extra hírnévre tesz szert, hanem rengeteget is keres, mert ezekre a dalokra nagyon sokan kíváncsiak, akárcsak a pletykalapokban írt szaftos történetekre. Szerintem még csak lefizetni sem kellett, elég volt a figyelmébe ajánlani Mariaht, hiszen egy ilyen nagy névvel még többet kaszálhat. Mariah mindig is szeretett szórakozásból flörtölni, s Eminemnek pont erre volt szüksége, ugyan mi másért vette volna fel a beszélgetéseiket? Előre tudta, hogy fel fogja használni, s direkt vett elő kényes témákat is, amiről jól elpoénkodtak. Aztán az is elképzelhető, hogy tényleg többet is szeretett volna Mariahtól, aki viszont amilyen flörtölős és poénkodós tud lenni, legalább annyira óvatos és elzárkózó is, ami pont az örökös bizonytalanságából fakad, amiről nemcsak gyakran beszél, hanem már megírta az Outside-ban is. Most viszont jól besétált a csapdába, de legalább kaptunk két olyan remek dalt, mint a Clown és az Obsessed, ennyi "jó" sült ki a dologból.

Viszont a július 19-i TRL-es "vetkőzés" - amit a műsorvezető csak túldramatizált, mert a fülesén folyamatosan kapta az infót, Mariah érkezik és mire készül (lásd Oprah interjú 2002) - pont azután történt, hogy jól összevesztek Eminemmel, Damizza ezt is leírja a könyvében. Ugyanis ekkor döbbenhetett rá, Eminem átverte és Mottola rajta keresztül szedte rá már megint, s együtt a Jennifer Lopezes üggyel a folytonos kialvatlanság és fáradtság közepette már nem bírta tovább: a dühét az édesanyja házában adta ki magából. Földhöz vágott pár tányért és poharat, majd a kimerültségtől elájult, így szerzett pár sebet a szilánkoktól, s mit tehetetett volna egy rémült anya, minthogy hívja a 911-et, mivel úgy látta, a lánya orvosi segítségre szorul. Utána biztosan ezerszer megbánta, mert ez lett az év botránya, ami a mai napig kíséri Mariaht, sok ember szemében ezzel vesztette el örökre a renoméját. Sokan azt hitték, Mariah karrierjének ezzel örökre befellegzett, de szerencsére Mariah most sem hagyta magát és egy kis öngyógyítás után négy év múlva újra a csúcson volt.

A film bemutatóját eredetileg 2000 karácsonyára tervezték, de mivel a forgatást év eleje helyett csak nyár végén tudták elkezdeni, az egész átcsúszott 2001-re, s így már nem várták meg a karácsonyt. Ha tudták volna tartani az eredeti tervet és nincs Mottola J.Lo kavarása és lejárató kampánya, karácsonykor a Glitter még sikert is arathatott volna és az albumból is nagyságrendekkel több fogy. De kit érdekelt pont a Glitter soundtrack 2001. szeptember 11-én az USÁ-ban a törzsrajongókon kívül? A terrortámadás reggel történt, aznap és még utána hónapokig az egész világ ezzel volt elfoglalva, a film szeptember 21-i bemutatóján sem változott a közhangulat, a szülők heteken át ki sem engedták a házból a gyerekeiket, nemhogy moziba vigyék őket. Egy világ dőlt össze az emberekben, megtörtént az addig elképzelhetetlen, soha nem látott biztonsági intézkedéseket vezettek be az élet sok területén.

Mariah imidzse Mottola mesterkedései és az "idegösszeomlásnak" emlegetett botrány miatt a béka feneke alatt volt, mindenki azt hitte, bekattant és megőrült, drogozott, öngyilkos akart lenni stb. Pedig arról volt szó, hogy hónapokon keresztül túlhajszolta magát, s amikor szembesült Mottola összes mocskos trükkjével, eljött az a pont, hogy valahol ki kellett pattannia a sok feszültségnek, ki kellett adnia magából, ha nem akart megőrülni. Mariah az édesanyjának tudta legjobban kiönteni a lelkét ebben a mások számára csak paranoiának tűnő helyzetben, dühében tányérokat is a földhöz vágott, majd ájultan esett össze. Több interjúban is elmondta, hogy eszébe sem jutott az öngyilkosság, mivel abszolút ellentétes az elveivel és ilyesmire sosem lenne képes, ráadásul mindig is küzdő típus volt, tele ambícióval, ez hajtotta világéletében, bármilyen rossz dolog is történt vele. A sok rosszindulatú pletyka már megedzette, de attól teljesen kiakadt, amikor azt írták róla, felvágta az ereit, a sebeket a szilánkokra való zuhanáskor szerezte. De amikor a paparazzik még az édesanyja kertjében, pizsamában sétálva is lefényképezik és ezekkel a képekkel árasztják el a pletykalapokat, az embereknek nem a megértés jut eszébe, csak annyit mondanak, na, ez a celeb is bekattant, s talán jópáran még örülnek is, a sztárok élete sem fenékig tejfel, ők is megérdemlik, ha időnként móresre tanítják őket. Mariah sokak számára egyébként is túl szép, hogy igaz legyen, s kapva kaptak az alkalmon, hogy most be is bizonyítsák, ő sem különb a többinél. Főleg, ha akadnak olyanok, akik még temérdek pénzt is boldogan áldoznak arra, hogy módszeresen tönkretegyék mások életét. Ezt a szégyent Mottola sosem fogja lemosni magáról.

Az album egyébként csak Mariah régebbi sikereihez képest volt csalódás, sok művész egész életében nem ad el 3 millió lemezt, ami nem is rossz egy bukottnak minősített filmhez, főleg úgy, hogy az illegális letöltések miatt 2000 után évről évre feltűnően kevesebb CD-t lehetett eladni. Elfogultság nélkül állíthatom, hogy biztosan mindannyian láttunk már sok jóval gyengébben kivitelezett filmet akár moziban, akár tévében, csak azokat már másnapra elfelejtik, míg ha egy világsikert elérő énekesnő koppan ekkorát, a híre ennek örökre üldözni fogja, erre mindenki emlékszik. Aranymálnát sem a "no name" színésznőknek adnak, mert abban nincs semmi szenzáció, akkor kapja fel rá mindenki a fejét, minél ismertebb névről van szó. Utólag Mariah is biztosan bölcsebb lett volna és inkább egy stúdióalbummal nyit a Virginnél, de már olyan régóta akarta ezt a filmet, hogy nem tudta tovább halasztgatni és hitt a dalokban is, külön élvezte, hogy tehet egy zenei kirándulást a nyolcvanas évekbe, amire egy normál albumon nem lett volna lehetősége. Ez egy olyan retro album volt, ami zeneileg megelőzte a korát: Mariah ilyet is tud! :)

 

Loverboy

 

 

Loverboy (remix)

 

 

Loverboy (club mix)

 

 

Never Too Far (live)

 

 

Don't Stop (Funkin' 4 Jamaica)

 

 

Never Too Far / Hero (live)

 

 

Never Too Far / Hero (live)

 

 

Reflections (live)

 

 

Last Night A DJ Saved My Life

 

 

Lead The Way

 

 

There For Me

 

 

Teljes Glitter album:

 

 

Az albumnak Mariah mellett Jimmy Jam és Terry Lewis voltak a producerei, akikkel Mariah már remekül együtt tudott dolgozni a RAINBOW című albumán is. S habár nem ez lett legnépszerűbb albuma, a 2001-ben kiadott filmzenék közül ebből adták el a legtöbbet. Az embernek ilyenkor az jut eszébe, vajon akkor hogy alakultak volna a dolgok, ha nem történik meg az a bizonyos szeptember 11, vagy nem lopják el alattomos módon Mariah igazán eredeti ötleteit, amelyeknek mindig is nagy szerepe volt sikereiben... De ezt már soha nem fogjuk megtudni... Az viszont bíztató, hogy Mariah nagyszerű kritikákat kapott a WISE GIRLS című filmben nyújtott meggyőző alakításáért, ahol egy alvilági kapcsolatokkal rendelkező pincérnőt alakít. Mariah maga is elismerte, hogy naiv dolog volt először pontosan egy énekesnőt eljátszania, hiszen így nem a színésznőt, hanem újra az énekesnőt látták benne, akit ráadásul egész pályafutása alatt előszeretettel kritizáltak. Valamint, 2002-ben Mariah énekelte az amerikai himnuszt a Superbowlon, amivel még legnagyobb kritikusait is levette lábáról, akik azt mondták, Whitney Houston óta senki sem tudta ilyen átéléssel megdobogtatni az amerikai szíveket.

 

The Star Spangled Banner (live)