Freeek! (2002)

Shoot The Dog (2002)

Amazing

Flawless

Round Here

John And Elvis Are Dead

 

2004-ben jelent meg újra a Sony égisze alatt az 5. stúdióalbum, a PATIENCE, ami lehet, hogy az utolsó kereskedelmileg kiadott George Michael album, ugyanis George azt szeretné, ha zenéjét az interneten tehetné közzé, ahol adományokat gyűjtene jótékonysági célokra. Úgy tűnik, George egyik lemezcéggel sem elégedett, mert szerződését felbontotta a Universal/Polydorral is, ami a 2002-ben megjelent két kislemezének kiadási jogát élvezte. A két előzőleg kiadott kislemez szerepel az új albumon is. Az egyik a Freeek!, ami túlzott szexuális tartalma miatt már a betiltás határát súrolta, csakúgy, mint a videó. A másik, a Shoot The Dog az eddigieknél is nagyobb botrányt kavart politikai üzenete és főleg videója miatt, ugyanis George egyértelműen kritizálja Tony Blair túlságosan amerikabarát állásfoglalását. A videó tulajdonképpen egy rajzfilm, amiben George nemcsak Bush elnököt és saját országa miniszterelnökét, hanem önmagát is parodizálja.

Az albumról kiadott első kislemez az Amazing, amellett, hogy George egyik legjobb dala, most először hordoz abszolut pozitív üzenetet, közhírré téve, hogy a dal szerzője most igazán boldog! A dal a brit lista 4. helyéig jutott. A Flawless már csak a 8. lett, ráadásul nem is teljesen eredeti George Michael szerzemény, hanem a The Ones együttes ért el vele nagy sikert még 2001-ben. George megtartotta a címet és a zenei alapot, viszont teljesen új dalszöveget írt, amelyben nem rejti véka alá szexuális beállítottságát. Egy kicsit emlékezetet Wham!-es korszakára, amikor ő is mindent megtett azért, hogy híres legyen. A Round Here-ben George szülőhelyére invitál minket, elmeséli szülei történetét, visszaemlékszik gyermekkorára és kamasz éveire, amikor híres akart lenni... De mindig hálás marad London utcáinak, tudja, máshol nem érezné otthon magát.

Az Amazing-en kívül az American Angel-ből is egyértelműen kiderül, George életének egyik legboldogabb időszakát éli, hála a megtalált igazi szerelemnek! Mégis aggódik a világ sorsa miatt, ahol minden a pénz körül forog. Az album első és egyben címadó dala, a Patience arról szól, hogy a mai anyagias világ szinte orruknál fogva vezeti a fiatalokat, míg a bölcs öregek csak azt látják, hogy a valódi emberi értékek tűnnek el teljesen. A Precious Box maga a televízió, ami valósággal elárasztja a világot hamis értékekkel, az emberek mégis ezt választják, mert ezt készen kapják, míg az igazi emberi kapcsolatokért tenni is kellene... Csak aztán ne csodálkozzanak, ha egy nap őket is félredobják, mert mindig lesz valaki, akinek mégtöbbje van! A Cars & Trains azt sugallja, hogy ebben a világban az emberek lassan elfelejtik a küzdelmet, s ha elhibázottnak érzik életüket, inkább egyszerűen a halált választják, mert az életnek sincs már olyan értéke, mint a pénznek! A John & Elvis Are Dead-ben George egyik régi gyerekkori barátja sajnálkozik John Lennon, Elvis Presley és Marvin Gaye halála miatt, de George azt is legalább ilyen nagy tragédiának tekinti, hogy bálványai mellett ebből a világból a béke és a szeretet is kihalt.

A My Mother Had A Brother-ben elmeséli édesanyja bátyjának történetét, aki pontosan azon a napon lett öngyilkos, amikor George született. Barátjának jónéhány évvel ezelőtti halála még mindig nagy fájdalommal tölti el, szinte pótolhatatlan űrt hagyott maga után, a Please Send Me Someone (Anselmo's Song)-ban kéri, hogy küldjön maga helyett valakit, akit legalább annyira szerethet... Az utolsó dalban, a Through-ban kijelenti, hogy mindenért vállalja a felelősséget, amit életében tett. Nagyon aggasztja a világ anyagiassága és kegyetlensége, egyedüli vígaszt csak a szerelemben talál. Úgy érzi, ő már túl van mindenen...

 

Freeek! (2002)

 

 

 

Shoot The Dog (2002)

 

 

 

Amazing

 

 

 

Flawless

 

 

 

Round Here

 

 

 

John And Elvis Are Dead

 

 

 

George Michael Talks To Kirsty Wark (Part One)

 

 

 

George Michael Talks To Kirsty Wark (Part Two)

 

 

 

George Michael Talks To Kirsty Wark (Part Three)

 

 

 

George Michael Talks To Kirsty Wark (Part Four)